Alle vragen over de retourlabels

Moet je het retourlabel printen?

Ja, je moet het retourlabel printen en op de retourdoos plakken, over het oude label heen. Dit zorgt ervoor dat je pakket op de juiste manier teruggestuurd wordt naar ons magazijn.

Moet je een Printless retourlabel printen?

Nee, dat is niet nodig als je het pakket afgeeft bij een DHL ServicePoint of een PostNL afhaalpunt. Je hoeft niets op het pakket te plakken of in het pakket te doen. Je hebt hiervoor de QR-code op je retourlabel nodig, die je direct van je telefoon kunt laten scannen. Lukt het niet vanaf de telefoon? Dan mag je uiteraard ook een geprint retourlabel meenemen. Tip: maak een screenshot van je retourlabel. Zo heb je het altijd bij de hand.

Heb je een retourlabel nodig per artikel of per pakket?

Je hebt per pakket een retourlabel nodig, het maakt niet uit hoeveel artikelen in het pakket zitten. Zorg ervoor dat alle geretourneerde artikelen in één pakket worden verstuurd.

Kan ik mijn pakket retourneren zonder retourlabel?

Voor het retour sturen heb je een retourlabel nodig. Deze krijg je als je je retour aanmeldt in ons Y-not Retourportaal en kiest voor het afgeven van je retour. Zonder retourlabel kunnen wij je pakket niet verwerken.

Ik ben mijn retourlabel via de portaal kwijt, wat nu?

Geen probleem, de retourlabels worden ook naar je gemaild. Je kunt het retourlabel dus altijd opnieuw uitprinten vanuit je e-mail.

Ik heb alleen wifi op mijn telefoon, hoe laat ik de retourlabels met QR-code zien?

Geen probleem, gebruik dan van tevoren een van de volgende opties:

  • Maak een screenshot van je retourlabel(s)
  • Download de retourlabels op je telefoon
  • Print je retourlabel uit

Ik bestel via de computer, hoe werkt het dan met retourlabel(s)?

Je ontvangt de retourlabel(s) per e-mail. Dat is lastig mee te nemen op de computer. Lever je het pakketje in bij een DHL ServicePoint of een PostNL pakketpunt? Dan kun je een foto met je telefoon maken van de QR-code. Zorg ervoor dat de foto scherp is. Of print de QR-code uit en neem het mee naar het DHL ServicePoint of een PostNL pakketpunt. Je hoeft het retourlabel met QR-code niet op het pakket te plakken als je hebt gekozen voor de Printless versie.

Waar kan je je retour afgeven?

Je kunt je retour afgeven bij alle DHL ServicePoints, DHL Pakketautomaten en PostNL pakketpunten in Nederland. In België kun je terecht bij Bpost punten.

Hoe lang heb je de tijd om je pakket te retourneren?

Wanneer je artikelen hebt aangemeld om te retourneren, heb je 7 dagen de tijd om het pakket terug te sturen. Zorg ervoor dat je het pakket binnen deze periode afgeeft, anders vervalt de retouraanmelding.

  • Snelle levering

    Snelle levering in Nederland & Belgie

  • Kies je verzend methode

    Kies PostNL, DHL of een afleverpunt.

  • Achteraf betalen mogelijk

    Betaal achteraf met Klarna of in delen met Klarna Slices

    collapsible