Hoe werkt retourneren?
Retour aanmelden
1. Pak de artikelen in
Pak de artikelen, indien mogelijk, in de originele verpakking. De barcode-sticker op de originele artikelverpakking zorgt ervoor dat wij je retour snel en correct kunnen verwerken. Stop vervolgens de artikelen zoveel mogelijk in één pakket.
Heb je geen verpakking meer? Geen probleem — doe de artikelen dan in een stevige doos of zak die goed sluit.
2. Meld je retour aan
Ga naar Retour aanmelden (Y-not retourportaal) en selecteer de artikelen die je wilt retourneren. Volg de retourinstructies en vul de benodigde gegevens in. Je ziet vanzelf wat er van je wordt verwacht en welke informatie we nodig hebben.
Staat een artikel er niet bij? Dan is retourneren helaas niet (meer) mogelijk. Na het aanmelden van je retour heb je 7 dagen de tijd om je pakket te verzenden.
3. Overhandig je retour
Geef je retour af bij een DHL ServicePoint of PostNL pakketpunt en laat je QR-code scannen via je telefoon. Je hoeft niets te printen als je kiest voor Printless.
Lever je het pakket in bij een DHL Pakketautomaat? Plak dan het retouretiket met barcode over het originele verzendlabel. Lukt het niet om het pakket in een kluis te plaatsen? Dan kun je de barcode laten scannen bij een DHL ServicePoint.
4. Volg je retour
Het verwerken van een retour duurt gemiddeld 14 werkdagen. Bij het afgeven van je pakket ontvang je een bewijs met een Track & Trace-code waarmee je je retour kunt volgen.
In het Y-not retourportaal kun je ook de status volgen. Zodra je retour verwerkt is, ontvang je automatisch een bevestigingsmail. Je kunt meerdere mails ontvangen als je bestelling in delen wordt verwerkt.
5. Terugbetaling
- Betaald met iDEAL: we betalen zo snel mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 werkdagen na verwerking van je retour.
- Betaald met Klarna Achteraf betalen: we passen je openstaande saldo aan binnen 14 werkdagen. Je kunt bij Klarna zelf uitstel of pauze aanvragen als je retour nog niet verwerkt is.
- Heb je ook bezorgkosten betaald? Dan krijg je deze terug als je de hele bestelling hebt geretourneerd.
Retourtermijn
Is het artikel niet wat je zocht en voldoet het aan onze retourvoorwaarden? Dan kun je het binnen 30 dagen retourneren.
Retourkosten
Voor het retourneren betaal je €5,95 (of €6,95 bij printless) wanneer je geld terug wilt ontvangen. De retourkosten betaal je met iDEAL tijdens het aanmelden van je retour in het Y-not retourportaal.
Kies je voor een omruiling of tegoedbon? Dan is dit kosteloos en betaal je geen retourkosten.
Retourlabel: QR-code of barcode?
Je kunt kiezen tussen een printversie of een printless label in ons retourportaal.
Printless: ontvang de QR-code op je telefoon en laat deze scannen bij het pakketpunt. Je hoeft niets te printen.
Verzendbescherming (optioneel)
Je kunt tijdens het retourproces kiezen voor Verzendbescherming om je retour te verzekeren tegen verlies, schade of diefstal. Deze dienst wordt aangeboden door Returnless.
- Bescherm tot €100 → €1,95
- Bescherm tot €300 → €3,95
Bij het inschakelen van de bescherming bevestig je dat je de verzekeringsvoorwaarden hebt gelezen en ermee akkoord gaat.
Schade of incompleet ontvangen?
Heb je een artikel beschadigd of incompleet ontvangen? Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Meld het artikel aan als “Product beschadigd” in het Y-not retourportaal. Na goedkeuring ontvang je een passende oplossing van ons.
Goed om te weten
- Je retour wordt binnen 14 werkdagen verwerkt. Tot die tijd zie je in het retourportaal dat je retour onderweg is.
- Krijg je een herinnering van Klarna? Betaal alleen de artikelen die je houdt en vraag uitstel voor de rest.
- Mis je nog artikelen? Soms worden retouren in delen verwerkt — je ontvangt dan meerdere mails.
- Heb je problemen bij het inleveren van je retourpakket? Neem dan contact op met onze klantenservice; zij helpen je graag verder.
Vragen of hulp nodig?
Heb je nog vragen over het retourproces of problemen met het aanmelden? Neem gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@ynot-dreambig.com.